Aquest individu posa de relleu les relacions de l‘individu amb la societat. Diu que no és possible entendre el desenvolupament del nen si no es coneix la cultura
on es cria.
Afirma que el coneixement no es construeix de forma individual com proposà Piaget, sinó
que es coconstrueix entre les persones a mesura que interactuen.
CONCEPTES FONAMENTALS
- Les funcions mentals.
- Inferiors:són amb els que naixem.
- Superiors: són les que s'adquireixen i es desenvolupen mitjançant la interacció social.
- Les habilitats psicològiques.
- Les funcions mentals superiors es desenvolupen i apareixen en 2 moments:
- Primer, les habilitats psicològiques es manifesten en l’àmbit social.
- Després en l’àmbit individual.
- La zona de desenvolupament proper.
- Inclou les funcions que estan en procés de desenvolupament però que encara no es desenvolupen plenament.
- Representa la diferència entre allò que el nen pot fer per sí mateix i allò que pot fer amb ajuda.
- Les eines del pensament.
- Tota cultura posseeix les seves pròpies eines tècniques i psicològiques que transmeten als nens per mig de les interaccions socials. I, al mateix temps, les eines culturals moldejen la ment.
- Els nombres, les paraules i altres sistemes de símbols són exemples d’eines psicològiques.
- El llenguatge.
- És l’eina psicològica que més influeix en el desenvolupament cognoscitiu. Distingeix tres etapes:
- Parla social
- Parla egocèntrica
- Parla interna
No hay comentarios:
Publicar un comentario