lunes, 16 de marzo de 2015

ETAPES (PIAGET)

L’EGOCENTRISME  (etapa preoperacional, 2-7 anys)

·         Tendència a “percebre, entendre i interpetar el món a partir del jo”.
·         Es manifesta en les converses dels pre-escolars.
·         Incapaços ‘adoptar la perspectiva d’altres.
·         Monolègs col·lectius: Comentaris que no tenen relació entre ells. (3 anys)
·         Comença a ajustar la seva comunicació a la perspectiva dels oients.  ( 4-5 anys)
·         Egocentrisme no és egoisme!

Es manifesta:
-          Fenomisme: Tendència a establir un lligam causal entre fenòmens que són vistos com a pròxim pels nens.
-          Finalisme: Tot té una funció i una finalitat
-          Artificialisme: Les coses es consideren com a producte de la fabricació i voluntat humana

-          Animisme: Tendència a percebre com vivents i conscients coses innertes

CENTRALITAZCIÓ (etapa preoperacional  2-7 anys)

Els nens tendeixen a fixar l’ateció en un sol estímul e ignoren la resta de característiques, això explica perquè els nens es veuen dificultats a l’hora de fer tasques de conservació.

RIGIDESA DE PENSAMENT  (etapa preoperacional, 2 -7 anys )

Amb  el temps el pensament dels nens es va fent cada vegada menys rígid. No coneix la reversibilitat, és a dir, que no poden desfer mentalment una acció viscuda i no poden pensar en la forma o una situació abans que canvies. També basa els seus judicis en  l’aspecte perceptual i no en la realitat.

 ETAPA D’OPERACIONS CONCRETES (7-11 anys)

 En aquest moment el nen comença a reflexionar sobre els fets i els objectes del seu ambient, per tant, el seu pensament cada vegada té més flexibilitat.
El nen ja entén que les operacions poden invertir-se mentalment.
El pensament es torna menys centralitzat i axiò comporta que el nen pugui fixar-se en les diferents característiques de l’estímul. El nen fa inferència respecte la naturalesa de les transformacions i ja no basa els seus judicis  en l’aparença de les coses.

LA SERIACIÓ  (7-11 anys)

És la capacitat d’ordenar els objectes en progressió lògica. És important per comprendre els conceptes de nombre, temps i mesura. Ja començen a entendre la relga lògia del canvi progressiu i el nen aplica la regla lògia de la transitivitat, és a dir,que poden establir relacions mentalment entre els objectes.


LA CLASSIFICACIÓ
Consisteix en establir relacions de pertinença  entre els objectes i els conjunts en què estan inclosos.
Piaget fa una distinció de 3 tipus de continguts bàsics:

  • Classificació simple
  • Classificació múltiple
  • Inclusió de classes
LA CONSERVACIÓ
Consisteix a entendre que un objecte segueix igual malgrat els canvis superficials de la seva forma o del seu aspecte físic.
Existeixen 4 tipus de conservació:
  • Conservació de líquids
  • Conservació de massa
  • Conservació de volum
  • Conservació de nombre

No hay comentarios:

Publicar un comentario